loading...
پایگاه اطلاع رسانی طوفان تراکتور
رضا گلمحمدی بازدید : 189 1392/07/08 نظرات (0)

مهرداد خردمند / ساعت 10 شب است؛ 2ساعت از تمرين تراکتور گذشته؛ عده‌اي در مهماني‌اند، عده‌اي در رستوران‌ها و خيابان‌ها و حرفه‌اي‌ها هم کم‌کم براي خواب آماده مي‌شوند. مسئول آبياري چمن هم به کارش پايان داده و به فکر رفتن به خانه و شام آخر شب و خواب ناز است.

در آهني محوطه چمن را باز مي‌کنيم و وارد مي‌شويم؛ چند پروژکتور کوچک با کمرهاي خميده، نور ضعيفي را به چمن انداخته‌اند. بوي خيس چمن، تنها بويي است که به مشام مي‌رسد. از کنار چمن نگاهي به سکوها مي‌اندازيم؛ همه جا تاريک و ساکت است. گويي 2 ساعت پيش پرشورها با تشويق‌هايشان آتش به جان اين سکوها نيانداخته بودند. نور ضعيفي از داخل يکي از اتاق‌هاي زير سکوها به چشم مي‌خورد. نزديک‌تر مي‌شويم، شايد مسئول چمن فراموش کرده همه چراغ‌ها را خاموش کند. سايه مردي از پشت شيشه کدر پنجره اتاق ديده مي‌شود و لحظه به لحظه نزديکتر مي‌شود. آري خودش است؛ او مجيد جلالي است.

****

لوکوموتيوها و واگن‌هايي که سال‌هاست بي‌استفاده مانده و فرسوده شده‌اند. واگن‌هايي که زير آن آفتاب داغ گداخته شده‌اند و کمي دورتر از اين آهن‌پاره‌ها زير آن آفتاب داغ و سوزان و روي آن خاک‌هاي داغ، او به همراه آرزوهايش مي‌دود. کافيست فقط کفش‌هايت را در‌آوري و خاک‌هاي داخل کفشت را روي دست بريزي تا متوجه گرمي هوا شوي.

تمرين به پايان رسيده، اما ديگر از آن اتاقک زير سکوها خبري نيست. همه به خانه‌هايشان مي‌روند؛ اما اين بازيکن جوان همان‌جا مي‌ماند تا زير آن آفتاب بي‌رحم تيم جوانان و نوجوانان وحدت را تمرين دهد. در آن هواي گرم تهران، حتي پرنده هم پر نمي‌زند ولي او روي چهارپايه چوبي نشسته؛ شايد به آينده فکر مي‌کند.

شايد آن روز نمي‌دانست، روزي کلاس‌هايش را از آن زمين خاکي به ساختمان اي‌اف‌سي خواهد کشاند. شايد آن روز نمي‌دانست که 30 سال بعد روي دوش بازيکنان پاس دور افتخار قهرماني خواهد زد. آن روز که روي چهارپايه گرم به روياي آنفيلد و ليورپول فکر مي‌کرد.

***

او مجيد جلالي است؛ پشتکار و اخلاق خاص خودش را دارد و هيچ چيز برايش غيرممکن نيست. مردي که در جواني، پروين بزرگ را مجبور کرد، اعتراف کند تيمي که جلالي سرمربي آن باشد، خطرناک است. جلالي در آن سال‌ها از وحدت، تيمي ساخت که گربه سياه غول‌هاي پايتخت شد.

حالا به تراکتور آمده؛ با همان تئوري و تز بومي‌پروري و جوان‌گرايي و البته با روياي روزهاي خوش آسيايي. او نه فراز کمالوند است که با قهرها و آشتي‌ها، با مصاحبه‌هاي جنجالي و آتشين خود، دل هواداران را به‌دست آورد؛ نه امير قلعه‌نويي است که سر بازيکن، هوادار، داور و مديرعامل داد بزند يا محبوب‌ها را اهرم کنترل سکوها کند و نه توني پير که براي اثبات عشقش، خود را زمين بکوبد. او مجيد جلالي است؛ با همان اخلاق، ادب و منش خاص خود. آرام لب خط مي‌آيد؛ آرام قدم برمي‌دارد و آرام سخن مي‌گويد. علاقه‌اي به نمايش ندارد و به همه جواب پس مي‌دهد. ده‌ها دقيقه بعد از پايان تمرين با تک‌تک هواداراني که دوست دارند نکات فني‌شان را به او القا و گاها تحميل کنند، صحبت مي‌کند و با گفتن «بله، حق با شماست» تماشاگران و هواداران را نمي‌پيچاند و از سر وا نمي‌کند. با همه آنها صحبت مي‌کند و تک‌تک‌شان را قانع مي‌کند.

***

شب است؛ وقت رفتن به خانه و خواب ناز؛ اما او هنوز در آن اتاق زير سکوها بيدار است. ديگر نه از آن آفتاب داغ تهران خبري است که زيرش بنشيند و به برف تبريز بيانديشد و نه از آن چهارپايه چوبي داغ.

روي صندلي‌اش نشسته و به وايت‌برد اتاقش خيره شده؛ مانند روزهايي که در آن زمين خاکي مي‌نشست و به آن خيره مي‌شد. کسي نمي‌داند، اين وقت شب تنها و در اتاق خود به چه چيزي فکر مي‌کند. شايد به فرداهاي آسيايي تراکتور مي‌انديشد، شايد در فکر سرما و برف تبريز است و شايد هم به رويايش، آنفيلد!

برچسب ها تصوير با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , بهترين تصوير با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , جديدترين تصوير با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , دانلود تصوير با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , مشاهده جديد ترين تصوير با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , عکس با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , تصوير جديد با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , تصوير اين ماه با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , اخبار جديد در باره با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , تصوير کيفيت دار با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , تصوير مينياتوري با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , کاريکاتور با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , دانلود تصوير هاي با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , اخبار با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , خبر با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , دانلود جديد ترين اخبار با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , اخبار جديد با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , بهترين اخبار با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , سايت اخبار با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور , خبر هاي با آقا معلم از ليورپول تا تراکتور ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به وب سایت ما خوش آمدید. لحظات خوش و خرمی با کاربران دیگر سایت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از آقای مجید جلالی ( سر مربی تراکتور ) تا این هفته راضی هستید؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 118
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 42
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 801
  • بازدید ماه : 2,977
  • بازدید سال : 20,227
  • بازدید کلی : 178,982