loading...
پایگاه اطلاع رسانی طوفان تراکتور
رضا گلمحمدی بازدید : 270 1392/06/06 نظرات (0)

تونی اعتقاد دارد دلیل برکناریش مشخص نبود و در مورد بازگشتش به تبریز نیز دوست ندارد صحبت کند

میلاد امیروفا / تونی الیویرا مربی محبوب تراکتوری ها این روزها بیشتر از هر زمانی در موضوع صحبت آنان شده است و همه منتظر بازگشت او هستند ، هر چند او این موضوع را تائید نمی کند. گفتگویی با این مربی دوست داشتنی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید .

 شنیدیم که در این مدت عمل جراحی داشته اید. قضیه چه بود؟

پس از بازگشت به وطنم، حدود دو و نیم ماه پیش متوجه شدم که بیماری دارم. پس از پیگیری های بسیار به این نتیجه رسیدیم که در کلیه من تومور بدخیم وجود دارد. قضیه جدی بود و فورا با تصمیم پزشکان بستری شده و زیر تیغ جراحی رفتم و کلیه ام را برداشتند و خدا را شکر اکنون هه چیز برطرف شده است و می توانم بگویم صد در صد سلامتی کامل خود را دارم.

پس در این مدت استراحت می کردید؟

بله. با نظر پزشکان به تعطیلات و کنار دریا رفتم و مدتی را در آنجا سپری کردم. به تازگی به شهرم برگشته ام و به عنوان کارشناس فوتبال در برنامه های تلوزیونی پرتغال و شبکه بنفیکا شرکت می کنم.

در فوتبال پرتغال در تیم محبوبتان بنفیکا چه خبر؟

این هفته دربی دو تیم بفیکا و اسپورتینگ برگزار می شود و حساسیت خاصی دارد. اسپورتینگ با تیم جدید خود وارد میدان شده و تا کنون عملکرد خوبی داشته است. بنفیکا نیز تیم اصیل و قدرتمندی است و به نظر من این بازی، بازی جذابی خواهد بود.

مسئله ای که تا کنون در ذهن هواداران مجهول مانده، بحث برکناری شما از تراکتورسازی است. دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

خوب این تصمیم باشگاه بود. البته هدف از این برکناری دقیقا مشخص نبود و شش روز مانده به پایان فصل و بعد از بازی با الجیش با پائولو تماس گرفتند و به وی گفتند که دیگر به این تیم تمرین ندهید و در کنار تیم نباشید.

آن زمان پائولو با من تماس گرفت و قضیه را گفت و من هم دیگر پیگیر دلایل نشدم. چون پیگیری من در آن برهه به تیم ضربه می زد و به همین خاطر به تصمیم باشگاه احترام گذاشتم و دیگر در تمرینات شرکت نکردم.

من سعی کردم همانطور که به تراکتور آمدم تراکتور را ترک کنم تا هیچ مشکلی بوجود نیاید.

چرا پس از بازی با الجزیره دیگر نتوانستیم به نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیریم؟

خوب الان وقت آن نیست که درباره دلایل صحبت کرده و موشکافی کنم. تیم الشباب و الجیش به دلیل داشتن مهره های بهتر عملکرد بهتری نسبت به ما داشتند و موفق شدند نتیجه را نیز به نفع خود کنند.

اما در کل خوب نیست من درباره دلایل عدم نتیجه گیری صحبت کنم و بهتر است در اینباره صحبت نکنیم

در این مدت با بازیکنان تراکتورسازی در ارتباط بودید؟

ارتباط مربی سابق با بازیکنان یک تیم به هیچ عنوان کار درست و حرفه ای نیست. من مربی سابق این تیم بودم و اکنون فرد دیگری که قابل احترام است مربیگیری این تیم را بر عهده دارد و هرگونه ارتباط من با تیم اشتباه است.

فقط یکبار با کریمیان هنگامی که تصادف برایش رخ داد صحبت کردم و آنهم تنها برای جویا شدن از احوال وی بود.

حرف و حدیث هایی درباره بازگشت شما به تراکتورسازی وجود دارد و حتی در رسانه ها اعلام شده است که باشگاه با شما مذاکراتی داشته است. این مسائل واقعیت دارد؟

در کل نمی خواهم درباره بازگشت حرف بزنم. تبریز را دوست دارم و یک سال با خاطرات اغلب شیرین در آن شهر سپری کرده ام و با مردم آنجا رابطه خوبی برقرار کرده بودم.

اکنون از هرچیزی مهمتر رقم زدن فصلی خوب با تراکتورسازی برای هواداران است و حرف زدن درباره تیمی که مربی آن من نیستم کاملا اشتباه است.

بازیکنان و تیم باید در اوج آرامش و اعتماد به نفس باشد تا بتواند بازی های خوبی انجام داده و نتایج خوبی بگیرد. هیچ چیزی معلوم نیست. شاید روزی قسمت شد و دوباره به تراکتورسازی برگشتم اما اکنون بهترین کار ممکن حمایت از کادر فنی کنونی و آقای جلالی است زیرا او از هرکسی بیشتر نسبت به تیم دلسوز تر بوده و هدف وی موفقیت تیم می باشد. او را نمی شناسم اما وی فرد قابل احترامی است و حمایت همه جانبه هواداران از کادر فنی و تیم باعث بهتر شدن تیم برای بازی های آتی خواهد شد.

گفتید که در برنامه های تلویزیونی پرتغال شرکت می کنید. درباره تراکتورسازی از شما سوال می شود؟ به آنها چه می گویید؟

من کارشناس شبکه بنفیکا هستم. نه تنها در تلویزیون، بلکه هر جا که می روم از من درباره ایران و فوتبال ایران و علی الخصوص تیم تراکتورسازی سوال می کنند. آنها دوست دارند درباره باشگاه تراکتورسازی اطلاعات بیشتری کسب کنند و از زمانی که من در ایران سپری کردم سوالات مختلفی می پرسند. من به آنها درباره هواداران و اتفاقات خوب و بدی که افتاد می گویم.

پس تراکتورسازی در کشور پرتغال معروف شده! حتی از شبکه SIC نیز مستند تونی کبیر پخش شد.

البته. باید از آنها تشکر کرد که این گزارش زیبا را تهیه کردند و واقعا در پرتغال صدا کرد و تبریز و تراکتورسازی را به همه معرفی کرد.

از زمانی که کارلوس کیروش و خوزه نیز در ایران بوده اند، ایران بیشتر مورد توجه پرتغالی ها قرار گرفته و مردم پرتغال درباره ایران، و همچنین شهر تبریز اطلاعات خوبی دارند.

اکنون ارتباط فوتبال ایران و پرتغال با حضور شما، کارلوس کیروش بیشتر شده است. به نظرتان دو کشور می توانند ارتباطات خوبی در زمینه فوتبال داشته باشند؟

فوتبال پیش از هر چیزی به معنای ارتباط و برقرار کردن روابط دوستانه است. اکنون دو کشور اطلاعات خوبی نسبت به فوتبال همدیگر دارند و می توانند در این عرصه تعاملات بسیاری داشته باشند و باعث ایجاد روابط دوستانه بین دو کشور نیز شود.

ارتباط با ایران اکنون بهتر از گذشته شده است و این برای ایران و پیشرفت فوتبال کشور نیز خوب است. این کشور اکنون به جام جهانی راه یافته و زمان خوبی برای عرصه فوتبال خود به جهانیان است. ارتباط با اروپا نیز یکی از بهترین عواملی می تواند باشد که به فوتبال ایران کمک کند.

حرفی با هواداران تراکتورسازی که همواره پیگیر شما هستند دارید؟

از آنها می خواهم که تنها پشتیبان مربی کنونی و تیم باشند این از هر چیزی مهمتر است. همچنین آنها بدانند که همواره در قلب من جا دارند و عاشقانه تک تک آنها را دوست دارم و فراموش کردن آنها کاری غیر ممکن است.

از آنها می خواهم که همواره جانانه تیم را تشویق کنند و ورزشگاه را پر کنند. یقین بدانند تراکتورسازی بدون آنها معنی ندارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به وب سایت ما خوش آمدید. لحظات خوش و خرمی با کاربران دیگر سایت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از آقای مجید جلالی ( سر مربی تراکتور ) تا این هفته راضی هستید؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 118
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 42
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 767
  • بازدید ماه : 2,943
  • بازدید سال : 20,193
  • بازدید کلی : 178,948